Share |

Tuesday, July 27, 2010

Thu dik chu a la inlár chhuak ang

Lemchan

 Changtute
1. Nghâka : Sikul naupang Class IX
2. Khuma : Nghâka pawlpui
3. Headmaster : Nghâkate Sikul Headmaster
4. Peon : Nghâka-te Sikul Peon
5. Nghâka pa
6. Nghâka nu
7. Zirtîrtu
8. Khuma nu
9. Khuma pa
10. Nghâka Nau
11. Sikul naupangte


Ziaktu
Ellis H.Pachuau
040320001230AMAV
LAN  I
(Sikul pakhat : Ni khat chu Nghâka’n sikul a thleng hmasa ber a; Zirtîrtu \hutna hmuna Chair chhia lo let reng chu a hmu a, tuin emaw a tihchhiat luih a ang hle a. A kal hnai a; a chhiat dànte ngun fê hian a en a.)
Nghâka : Headmaster hnêna sawi vat tùr a nih hi (Chutia Chair a lo thlêk lai tak chuan an pawla mi Khuma, amah er em êmtu a lo lût ve a. Ani hi Nghâka nêna inel chho reng an ni a; Khuma chuan Nghâka chu a en kal a)




Khuma : Ka man chiang che a nia aw. Headmaster hnênah ka report dáwn sawh che tih hre rawh. (A kutzung-chalin Nghâka chu a kawk sak sak a; Headmaster Office lam panin a tlan nghal a, Nghâka chu hlauthãwng êm êmin a lo ding zum reng a)
Khuma : (Headmaster pindanah chuan a lût a) May I come in Sir?
Headmaster : (A lo hawi chhuak a, vin deuh hian) Eng vàngin nge hetah i lo kal?
Khuma : (Inphahhnuai der thiam êm êm hian) Sir.....,Nghâka’n kan Class Room Chair a tichhia....
Headmaster : (Ring deuh leng lawngin) Eng a ni? Chiar a tichhia a? Khawiah nge amah chu a awm a?
Khuma : Class Room-ah a la awm reng. (Headmaster intilal deuh mai chuan a tairaw tiang a la a, a then vir ta vut vut a)
Headmaster : Nghâka, Lalramnghak.
Nghâka : (Zam hmél deuhin) E...ih...ah.
Headmaster : (Chair a kawk a, rawl ring leng lawngin) Hei hi i tichhia a ni maw?!
Nghâka : Ka pu, ka tihchhiat a ni lo.
Headmaster : I tihchhiat a ni ang, Khuma pawhin a sawi vek alãwm.
Khuma : Ka pu, a tihchhiat a ni reng alãwm. A mah chauhin room-ah a lo awm a, chair hi a lo thlek vêl a, lo siam\hat a tum a niang.
Headmaster : Chu, a ni chiang alãwm. Cheng zathum i chawi tùr a ni. Ni thum chhûnga i rawn pêk loh chuan ka hnawtchhuak ang che. Ka sawi chu a awmzia i hria em? I hrerchiang meuh maw? (Nghâka chu a kun ngaih a, a chhân pawh a chháng thei lo. Khuma chuan Nghâka-te retheihzia a hria a, pawisa an pe thei dawn lo tih a hrechiang a, a lo nuih sawh vêl a)

LAN  II
(Headmaster pisa-ah: Headmaster chu chair-ah a \hu bûk vei lauh lauh a; chutih lai chuan)
Nghâka Pa : Chibai, ka pu. (Headmaster chuan a lo en \ha duh vak mang lo va)
Headmaster : (Bung deuh nghatin) Eng nge ni i duh a?
Nghâka Pa : A.... eng vak duh hran lo ve. Nimin lamah kan fapain pawi a lo khawih nge ni....?
Headmaster : Tu nge ni kha in fapa kha?
Nghâka pa : Nghâka, Lalramnghaka.
Headmaster : Lalramnghaka a?
Nghâka pa : Aw ni e.
Headmaster : E. Class IX a mi kha maw?
Nghâka Pa : Aw ni e.
Headmaster : Nia. Nimin kha Chair a lo tichhe maia kha. Pawisa pawh cheng zathum chawi tùra ka tih kha; a hrilh che em?
Nghâka Pa : Aw hrilh e. A ni lah chu a \ang nasa mai si a, a tih a nih lohzia a sawi chamchi si a, engtia han tih chi nge maw ni dáwn le aw.... Sum lam lah chu kan harsa êm êm mai si bawk si a.
Headmaster : A tih chu a ni chiang alãwm. Sikul-ah a kal hmasa ber a; room chhûnga Chair a lo en vêl pawh Khuma’n a hmu reng alãwm.
Nghâka Pa : Ka fapa hian dawt min hrilh ka la hre ngai hauh lo va; tuna in puhna pawh hi rinngam a harsa ka ti khawp mai ka pu.
Headmaster : Tu nge mahni fate thil tisual tùra ring ngai? Mi sualin ka sual an ti ngai em ni? In ã a nih chu. Mahni fate thil tihsual \an tlat a dik hlei nem. Cheng zathum chu in chawi a ngai tho tho dáwn. Ani lo chu tichhe tùr an awm lo (Nghâka Pa chu a kun nghiai a).
Nghâka Pa : A nih leh ka pu, in ngaidam thei ang em?
Headmaster : Ngaidam thei lo. Kan ngaihdam theihna awmchhun chu Cheng Zathum pêk a ni mai. Naktûk hi hun tiam a ral hun a ni nghe nghe a; chuta in pek loh chuan Sikul a\anga hnawhchhuah a ni mai. In pek loh chuan Sikul a rawn kal buai a ngai tawh lo vàng (Nghâka pa chu a hmél a\angin a beidawng hle a ni tih a hriat theih a).
Nghâka Pa : (Thawk a han la halh a) Hun tiam a tlêm si; tun maiah phei chuan Cheng Zathum thum neih ngaihna ka hre lo a ni. Kan fapa chu Sikul a chawlh a ngai tawh dáwn a nih chu. A pawi ngei mai !(A chhuak a)
LAN  III
(Lalramnghaka te in: Nghâka leh a pa an awm a)
Nghâka Pa : Mama, in Headmaster chu ka va bia a, a rilru a sawh sawn duh hauh lo mai! “A tihchhiat a ni a, a kut hlei man chu ani’n a tuar tùr alãwm,” a ti tlat mai si a; Pawisa lah chu kan nei der si lo.
Nghâka : A....ka pa, a pawi khawp mai! Pawisa kan neih si loh chuan a tihngaihna a awm lo a ni mai a. Kan Head chu a khirh a nia; a induh a, a intilal bawk si. Midang pawh hian an sawi ka hre zauh zauh tawh mai. Engpawhnise, Sikul chu ka han chawl ve rawih phawt a ni ang chu. ‘Zawng tuar ai ngauin a tuar’ tih zawng zawng kan chang zo dáwn ta a nih hi. Thudik zawng a la inlar chhuak leh ngei ang.
Nghâka Pa : Mama, kan chhûngkua kan harsa rih êm atin a ni. Mi zah kan phur lo va, a tlawm thlâk ka ti khawp mai. Mahse tihngaihna dang a awm der rih si lo va.
Nghâka : E...ka pa, i rilru tina duh rêng rêng suh. Tuna thil hi chu Khuma rilru chhiat vàng vek a nia. Sports leh zirna lamah hian min er lutuk a, min itsik vàng liau liaua hê’ng thil hi thleng ta niin ka hria. Kan dik loh a ni lo va, suahsualna avànga Sikul kal thei lo ni lo va kan awm hi lawm zâwkl teh ang. pathianin ka kalna kawng tùr a ni lo a ti-ah ngai ilangin, a hahdam a ni mai ( An \hu ngui dun nghiai a; Nghâka nu leh a nau an rawn lût a)
Nghâka Nu : E....in va \hu ngui nghii nghiai ve le, Mama Pa?
Nghâka Pa : Nia, hei, vawiin  chu Nghâka te Head ka va hmu a, ka thil beiseite ka hlawhchham a....
Nghâka Nu : (Phawk deuhin) Ka hlawhchham a?
Nghâka Pa : Nia maw le. A thu tih tawh chu a titlang lui tlat mai \hìn a; keipui luhlul an sawi chu nêp tê a ni ringawt .
Nghâka Nu : A va zia lo ve le aw....! ( A chal a dawm a)
Nghâka Nau : Nu, Mama chu Sikul a kal thei tawh dáwn lo maw?
Nghâka Nu : A ni ta ber  a ni ang chu. A pawi hle mai!
Nghâka Nau : Head chu ava’n sual êm êm! Pa, a sual tiraw?
Nghâka Pa : (Bung deuh nghatin) Nia, a sual a ni mai ang chu. Biak nawn leh chi-ah pawh ka ruat tawh lo.
Nghâka Nu : Mama, i tih sual a nih si loh chuan a va na dáwn ve le. Retheih hi zawngin tumah hian mih zah lo a ni e.
Nghâka : A... ka nu, engpawh nise thudik zawng laihlan a la ni ngei ang. Kan dam ang a, lehkha zir a\ang chauh hian nawmsakna a awm chuang hlei nem. Pathianin kan chunga a rel dànah hi chuan lungawi han tum phawt mai ila.
Nghâka Nu : Ni e, engkim hi Pathian ruatah dah thiam ila, kan vannei a ni zâwk ngai teh tak e.
LAN  IV
(Lalramnghaka te in: Nghâka leh a pa an awm a)
Nghâka Pa : Mama, in Headmaster chu ka va bia a, a rilru a sawh sawn duh hauh lo mai! “A tihchhiat a ni a, a kut hlei man chu ani’n a tuar tùr alãwm,” a ti tlat mai si a; Pawisa lah chu kan nei der si lo.
Nghâka : A....ka pa, a pawi khawp mai! Pawisa kan neih si loh chuan a tihngaihna a awm lo a ni mai a. Kan Head chu a khirh a nia; a induh a, a intilal bawk si. Midang pawh hian an sawi ka hre zauh zauh tawh mai. Engpawhnise, Sikul chu ka han chawl ve rawih rih phawt a niang chu. Zawng tuar ai ngauin a tuar tih zawng zawng kan chang zõ dáwn ta a nih chu. Thudik zawng a la inlar chhuak leh ngei ang.
Nghâka Pa : Mama, kan chhûngkua kan la harsa rih êm a tin a ni. Mi zah kan phur lo va, a tlawm thlâk pawh ka ti khawp mai. Mahse tihngaihna dang a awm der rih si lo va.
Nghâka : E ka pa, i rilru tina duh rêng rêng suh. Tuna thil hi chu Khuma rilru chhiat vàng vek a nia. Sports leh zirna lamah hian min tluk loh avàng hian min er lutuk a, min itsik vàng liau liaua he’ng thil hi thleng ta niin ka hria. Kan dik loh a ni lo va, suahsualna avànga Sikul kal thei lo ni lo va kan awm hi lawm zâwk teh ang. Lehkha zir hi Pathianin kawng ruat a ni lo a nia nge (An \hu ngui dun nghiai a; Nghâka Nu leh a nau an rawn lût a).
Nghâka Nu : E... in va \hu ngui nghii nghiai ve le Mama Pa?
Nghâka Pa : Nia, hei, vawiin chu Nghâka te Head ka va hmu kha a nia, ka thil beiseite chu lungbang sut ang hlauh a lo ni ta si a.
Nghâka Nu : Chu ka hlawhchham i tihna elo?!
Nghâka Pa : Nia mawle. A thu tih tawh chu a titlang lui tlat \hìn a; keipui luhlul an sawi chu nep tê a ni ngawt mai.
Nghâka Nu : A va’n zia lo \hìn ve le aw... (A chal a dawm a)
Nghâka Nau : Nu, Mama chu Sikul a kal thei tawh dáwn lo maw?!
Nghâka Nu : A ni ta ber a niang chu. A pawi hle mai.
Nghâka Nau : Headmaster chu a va’n sual tak! Pa, a sual tiraw?
Nghâka Pa : (Bung deuh nghatin) Nia, a sual a ni mai ang chu. Biak nawn leh chi-ah pawh ka ruat tawh lo.
Nghâka Nu : Mama, thil sual titu i nih loh takzet si chuan a va na dáwn ve le. Retheih hi zawngin tu mah hian min zah lo a ni e.
Nghâka : A....ka nu, engpawh nise, thudik zawng laihlan a la ni ngei ang. Kan dam ang a, lehkha zir a\ang chauh hian nawmsakna a awm chuang hlei nem. Pathianin kan chunga a rel dàn hi chuan lungawi han tum phawt ila.
Nghâka Nu : Ni e, engkim hi Pathian ruatah dah thiam ila, kan vannei a ni zâwk ngai teh tak e.
Nghâka Pa : Pathian thu pawhin, “Pathian hmangaihtu, amaha ruat anga a kohvate tan chuan, an \hatna tùrin engkimin a thawhsak hlawm \hìn tih kan hria,” (Rom 8:28) tih ziak a nih kha. Kan \hatna tùra Pathian hnathawh pawh a lo ni mai thei asin.
Nghâka Nu : Tirhkoh Paula pawhin, “Ka tlâkchham thu sawi zawng ka ni lo ve; kei zawng eng ang pawhin awm mah ila,lungawi zêl ka chîng tawh si a (Philippi 4:11) a tih kha maw.

LAN IV
(Headmaster Office-ah : Headmaster chuan Naupang Progress Report Card a endik malh malh a; subject zawng zawnga fail a hmu a)
Headmaster : Mnn ( A chek tlak tlak a, a phawk hle a) He naupang hian dik lohna eng emaw tal zawng a nei a ni ngei ang. Term hmasa-ah subject zawng zawngah a pass vek  a, tuna subject zawng zawnga fail tâk vek mai chu’h! (Bell a hmet a....Tring ...tring...tring...Peon a lo lût vat a. Lehkha themah eng emaw a ziak a). He lehkha hi Class IX-ah va chhiar chhuahtîr rawh (Lehkha chu Peon a pe a) Peon chu rang takin a chhuak vat a. Cl-IX Room-ah a lût a; Zirtîrtu lo awm chu lehkha a pe a).
Zirtîrtu : Eng nge ni ta ngai Pu Zar?
Peon : Headmaster-in va chhiartîr rawh a ti a.
Zirtîrtu : (Lehkha chu a en vang vang a) ‘Headmaster Room-ah Khuma a rang thei ang berin lo kal rawh se’ (Khuma chu a phu chiang hle mai, a classmate chuan an en \hup a) Khuma, va kal nghal rawh (Kut khinghniha kawr-áwm dawm chungin a chhuak hna hna a; Headmaster Room reh ruih maiah chuan a va lût a)
Khuma : Good Morning, Sir?
Headmaster : (Vin deuhin) Lo kal rawh. (Khuma chu zawi muangin a lût a, a ding zum zã reng a; Headmaster chuan chiang takin a en kal reng a) Tun term-ah hian i va’n tichhe êm êm ve. Eng ti zia nge? Hei, i Progress Report Card pawh a sen hlirin a khah hi! (Khuma hlau lutuk chu a khur zawih zawih a, \awng pawh a \awng thei mang lo va).
Khuma : Saaa....Sir, ka hre bîk lo.
Headmaster : Ka hre bik lo a? Engtin nge i hriat loh theih? Exam laiin i leng \hìn a ni maw? Miin an sawi tlat mai.
Khuma : Sir, Ka leng ngai lo rêng rêng.
Headmaster : I leng \hìn a ni ang, i result pawh a chhiat êm hi! Zirlai i ni a, lehkha \ha taka zir tùr alãwm. Exam lai kher lote pawhin khawlaiah i tam lutuk rêng rêng mai. Kei pawhin ka hmu fo \hìn che.
Khuma : Sir, chutiangin ka leng vak ngai lo e a. Ka chhûngten min tirh loh chuan ka chhuak ngai lo asin. Exam chawlh lai kha chuan ka chhuak ngei mai a.
Headmaster : Mnn. I nu leh i pate hmaihmaa hmuh ngei a ngai a nih hi. I Progress Report Card pawh hi i nu leh pa i hmuh lo a ni maw? Hei, Signature pawh hi a hmaa mi nên a va inang lo ve a? Nangma’n i zir chawp a ni lo maw?
Khuma : Sir, ka hmuh.
Headmaster : I hmuh lo tih i Progress Report Card-a kuthnu awm a\ang hian a chiang vek alãwm maw le. Mi bumte i tum khanglang elo? Mi bum hlek lo vang. Mi chháng tam suh.
Khuma : Sir, ka hmuh chiang alãwm.
Headmaster : Min la chháng ngam ka ti. I va zak lo ve. Ka duh hun huna hnawk chhuak thei che ka nih hi i hre nange? He Sikul-ah hian ka thu ber. I nu leh pa ka la hmuh ang a, a la chiang mai ang. A tâwk e. I chhuak thei (Khuma a chhuak zal zal a).
LAN V
(Khuma te in : Chhungkaw kima an awm lai a ni a)
Khuma Pa : (Ring takin) Khuma, Khuma.
Khuma : (Pindan a\angin) Eih...eih...
Khuma Pa : Lo kal teh.
Khuma : (Pindan a\angin a lo chhuak a) Eng nge ni a? Min ko vak vak zêl ringawt mai.
Khuma Pa : In result a chhuak tawh em?
Khuma : (Bung nghatin, hnuai lam en chungin) Chhuak tawh.
Khuma Pa : I pass em?
Khuma : Pass lo.
Khuma Pa : (Awki sáng takin) Pass lo a?! Khawnge i Progress Report Card?
Khuma : Ka thehlût tawh.
Khuma Pa : Ka thehlût tawh a?! Engtin nge i theh luh theih a? Signature pawh pêk a ngaih \hin kha. Nangmahin i lo thai mai mai a ni maw? Vel mai mai che chuan.
Khuma nau : A pa, kei chu ka pass ti raw?
Khuma Pa : Ni e, Matei chu a pass a, a thiam thei a nia.
Khuma : Ninawm, ina awm leh hauhna tùr hi min hre leh lutuk. Ka léng daih dáwn (Kawngkhar a khar tau sawk a, tum buau-in a chhuak a).
Khuma Nu : Mama pa, tun lai chu Khuma zia hi a danglam khawp mai. A nun hi a zuai riau mai a. Vei a nei nge, thil \ha lo, ruihtheih thil hi a lo khawi ve ta zâwk nge ni?
Khuma Pa : A nih pawh a ni ang. A luhlul ang bar a; lehkha pawh a zir \ha duh lo. A léng reng ringawt mai a. (Kawngkhar kik thawm a rawn ri karh karh a)
Khuma Nu : Lo léng rawh u (Kawngkhar a inhawng a; Headmaster Pu Zuala a lo lût a).
Khuma Pa : E, Pu Zual, Eng nge ni i duh ve tehmial a?
Headmaster : A...hei... Naupangte ka han kan kual vêl e ka tia.
Khuma Pa : I va’n ti \ha ve le.
Headmaster : Khawnge Khuma hi? A awm em?
Khuma Nu : Tun lawkah khan a léng chhuak ta a nih kha. Tun lai chu len a cheh khawp mai.
Headmaster : Niminah khan, Progress Report Card ka check a; Khuma hi term hmasa nên a result a inthlau lutuk a (A kawrchung ipte-a Progress Report Card a ah chu a phawrh a), eng emaw chhan lian tak a awm ka ring deuh a.
Khuma Pa : Nichin maiah khan an result-te ka lo zawt a.
Headmaster : Ka lo zâwt a? Progress Report Card a hmuh lo chu em ni? ‘I nu leh pate Progress Report Card i hmuh lo a ni maw?’ tiin ka zawt a, ani chuan, “Ka hmuh,” a tih ve ngei kha maw le.
Khuma Pa : Kan hmuhpui ve lo rêng rêng. Chu....zaninah an result chhuah ka hre chauh a, ka zawh lahin, “Ka thehlût tawh’ a ti mai a (Headmaster chu a meng phawk hle a)
Headmaster : Min bumte a lo tum a ni maw? Signature kha a hmaa mi nên a inang lo ka ti deuh reng a ni.
Khuma Nu : A ti mak rêng rêng e a! Chutiang kan fapain a han ti mai chu a va zia lo ve le aw.
Headmaster : A tihchhiat dàn êm êm hi (A kutzungchalin Progress Report Card chu a kawk a).
Khuma Pa : Khawii maw....(Progress Report Card chu a la a) E...e ...e... ( A chek tlak tlak a) Subject zawng zawnga han failed vek mai chu’h.
Khuma Nu : A fail vek e a?!
Khuma Pa : Fail vek e maw le; zahpuiawm leh lutuk.
Headmaster : A mak khawp mai hei. Nghâka awm loh a chinah chuan an pawlah pawh a thiam thei ber a ni asin maw le. Tun \uma a ti chhe ta êm êm mai hi chhan \ha tak chu a awmin ka ring a ni.
Khuma Nu : A léng zâwt zâwt reng a; a pass ka ring lo rêng a ni. Kan thu lah a awih lo nasa mai si.
Khuma Pa : Tun lai chu a zia a thlâk a, a luhlul a, a intingeng ngalh mai a. Lehkha zir rawh kan tih pawh hian ama thu tê lo chuan a zir duh hauh lo.
Headmaster : A nih tak chu. A pawi hle mai! Rawlthar a ni a, a zia a thlask ve lai tak a ni ve a tin a nih chu. Inenkawl thiam viau pawh a \ul hle dáwn a nih chu. Promotion exam hun a la hla a, theihtâwpin \an han la ula, a zài ngai chung si a thuhnuaia dah thiam a pawimawh a nih chu. An lehkha zirna-ahte hian han \hutchilh taima ila, kan zirtîr thiam lo a nih pawhin a sawt ve viau a nia.
Khuma Pa : Ni e, theihtâwp chhuahpui chu a ngai a nih chu. Kum tâwpah a pass loh chuan a pawi lutuk ang.
Headmaster : A nih, in danga kal leh ka duh a, ka’n chhuak dáwn mai teh ang.
Khuma Nu : Ngawiteh Pu Zual, Thingpui pawh i la hlawh hlei nem maw le.
Headmaster : A...ka chak rih lo ve (A tho uaih a)
Khuma Pa : Chu ti tùr maw. I lo léng chu a tihzia hle mai. Thingpui pawh in lo va han chhuah leh mai chu. A nih mang\ha mai.
Headmaster : (Kawngkhar khar pahin) Mang\ha ule.

LAN VI
(Class IX Room : Zirtîrtu pakhatin class a la mek a)
Zirtîrtu : Tunah Roll Call ang aw. Roll Number One, Two, three, four, five, six, seven, eight, ninth, tenth (Chu vêleh chuan)
Khuma : (|eng deuh chhakin) Yes Sir.
Zirtîrtu : Home Work ka pêk che u kha ka zawt dáwn che u a; ka koh apiangin dingin in \huthmun a\ang khan in sawi zêl ang. Roll No. Four ( A ding a) Who was Akbar?
Roll No.Four : Akbar was the greatest Mughal Emperors of India, founder of a new religion Din-i-llahi. He was famous for his reforms in land revenue administration, religious toleration, abolition of pilgrim tax and jazia.
Zirtîrtu : Sit down (Akutin a zap bawk a) Roll Number tenth.
Khuma : (A ding ve a, a ding ngil \ha thei lo va) Akbar was...Akbar was...Akbar was (A bu lãwk a).
Zirtîrtu : I va han nep tak êm! Nizanah lehkha i zir lo em ni â?
Khuma : Zir e.
Zirtîrtu : Zir si, i va’n thiam lo si ve a?! ( A bengah a herh a) I thluak hi bawng-êk khaw ro hlir bak a nih ka ring lo ve. Nikum kum tâwpah eng division-ah nge i pass?
Khuma : (Zawi deuh sapin) Ka pass lo.
Zirtîrtu : A ni ang chu. I kum hnihna a ni tawh lehnghal elo?
Khuma : Mnn.
Zirtîrtu : Mnn ti suh. ‘Ni e, ka pu’ ti rawh.
Khuma : Ni e ka pu.
Zirtîrtu : I ti zawi êm mai! Saw laia ban hriat tùr sawn’ Ni e, ka pu’ ti vak rawh.
Khuma : (Ring vak chuang lovin, a thle lãwk lãwk bawk a) Ni e, ka pu (Zirtîrtu chu meng rum takin Khuma bulah a kal a, zirlai naupangten Khuma chu an en \hup a; Zirtîrtu chuan a hnar a len kual dan dan a)
Zirtîrtu : I rui pek elo? Zu rim i va han nam nasa ve. Ding ngil rawh ( A ding ngil \ha thei chuang lo). I mit mengte chu a va han sen nasa rêm rum ve? Engati nge rui chunga Sikul i rawn kal? Zirtîrtute i va han zah lo êm êm ve.
Khuma : Ka rui lo rêng rêng (A thle ngal ngal a)
Zirtîrtu : Ka rui lo ti suh. Zu rim pawh i la nam hawm hawm kha. I iptê la la; haw nghal rawh. Ka hnawtchhuak a che ( A pawlpuite chuan an thlir \hap a; a iptê a la a; a chhuak \ham \ham a).


LAN VII
(Lalramnghaka te in : An chhûngkaw kimin an awm a)
Nghâka : Ka nu, Khuma pawh Sikul a\angin an hnawtchhuak ve asin!
Nghâka Nu : Khuma a?! Engati nge Mate?
Nghâka : A...Sir Rama’n Home Work a zawt a, a thiam lo va, a sawi pawh a sawi hlei thei lo va; a ding ngil \ha thei lo va, zu a lo rui vêl a ni awm e.
Nghâka Nu : A va zia lo êm ve aw...!
Nghâka Pa : Tun lai Khuma zia hi a danglam ka ti deuh rêng a ni. Naupang tê si, a meng buai chiai reng mai a.
Nghâka Nu : Mate, Khuma chuan ruihtheihthilte a lo chîng ve rêng em ni?
Nghâka : A chîng ve a ni mai ang chu. Ruihtheihthil timi hlir hi a kawm \hìn a. Kawm tam na na na chuan lo tih ve mai pawh a awl \hìn rêng a nia. |hiante hian kan hriat loh hlanin min lo hruai nasa khawp mai.
Nghâka Nu : A lo nih tak chu a. Khuma hi ka mi rin zawng hi a ni lo ve hrim hrim a.
Nghâka : Ka nu, Chair tichhetu pawh kha mite chuan Khuma hi a nih an ring tlat asin.
Nghâka Nu : A nih pawh a lo ni ta ve ang; hetiang thil ti duhte chu (Kawngka kik thawm a rawn ri dawt dawt a) Lo lût rawh u (Khuma Nu a lo lang hlawl a).
Khuma Nu : E ! Kha in awm maw?
Nghâka Nu : Awm e, hei, kan chhûngkua pawh kan kim lai tak a ni. A \henin mut pindan lamah lehkha an chhiar a.
Khuma Nu : E Khai ! Hei, in mi ngaihdamna ka rawn dil dáwn a ni.
Nghâka Pa : Eng ngaihdamna thil maw ni a? Ka va bangbo ve.
Khuma Nu : A sawi pawh a zahthlâk zâwk. Kan fapa Khuma vàng vek maw le (An meng phawk hle a). Kha a nih pawh Sikul a\angin an rawn hnawtchhuak a nih kha. Nghâka lah kan fapa vàngin Sikul a chawlh phah ta si a; a pawi ngawt mai!
Nghâka Pa : Khuma vàng a?! Engvàngin nge Khuma vàng a nih ngawt theih ang?
Khuma Nu : Kan fapa suahsual tukkhum pawn vàng vek maw le. Min tizak leh lutuk.
Nghâka Nu : Engtin nge Nghâka Sikul chawl chu Khuma vànga chawl a nih ngawt theih ang?
Khuma Nu : Sawi loh theih loh a ni si a le. Kan fapa Khuma hian Nghâka hi a itsik lutuk a, a chhiatna tùr mawlh hi a lo zawng \hìnb a, hun remchang a hmu mai thei si lo va; ama chair tihchhiat kha remchangah lain Nghâka a lo puh mai maw le.
Nghâka Nu : E he! Chutia lo?
Nghâka Pa : A ni maw?  Engtin nge in hriat chhuah zâwk a?
Khuma Nu : Chu maw, Sikul a\angin an hnawt chhuak tih kan hriat khan a pa thinurin a hlap deuh a; titi-a an sawi kan lo hriat thawi deuh avàngin kan dawp ta a. A sawi lo ngam tawh si lo va; kan hriat chhuah phah ta a ni.
Nghâka Nu : Matea hi khatih lai khan a \ang nasa rêng a ni. Ka tihsual loha ka tuar tùr chu a ti nauh nauh reng a.
Nghâka : A tir kha chuan ka sawi dawt hreh nangin, Khuma chu ka lo ring deuh a, kei lahin ka tichhe lo chiang nasa mai si a.
Khuma Nu : Nghâka, a pawi ngawt mai! Min ngaidam hrãm ang che aw. Nghâka Nu, Nghâka Pa min ngaidam thei hrãm lo’m ni?
Nghâka Pa : A...ngaihdam theih loh tùr thu a awm hlei nem.
Khuma Nu : Mama pain, a rang thei angin nang va kal rawh a ti a; huphurh tak chungin ka rawn kal rawih mai a nih hi. Hei, ngaihdamn dil nán Cheng Sanghnih hi Mama pain ‘i pe dáwn nia’ a ti a ( A phawrh a).
Nghâka Pa : E... a ngai lo ve. Ngaihdam in rawn dil a; kan ngaidam ang che u, pawisa a ngai lo ve. Pawisa kan lâkin  kan ngaidam che u a ni nang. Thil sual tih kha in lei a ni ang asin.
Khuma Nu : Khawngaihin min lâksak hrãm teh u a...
Nghâka Nu : A ngai lo rêng rêng Khuma Nu.
Khuma Nu : Ka va’n lawm tak êm! Min ngaidam thei chu ka rilru a zãng huai mai. Kan fapa nikhua lo lutuk hian min timualphovin, pawi a khawih fo \hìn zawng a nih hi. A pawi ngei mai! A nih ka va hãwng tawh mai teh ang aw. A lâwmawm hle mai.
( A chhuak a)
Nghâka Nu : A nih mang\ha aw.
Nghâka : Ka pa, thu dik chu a la inlar chhuak ang ka tih rêng kha.
-A TAWP TA-

No comments: